IT-tekniker till supportenheten på Digitalt center

Kungsbacka är en växande kommun där både människor och företag utvecklas. Hos oss arbetar människor som vill, vågar och kan. Vill du bli en av oss?

Är du en lagspelare som drivs av att jobba mot uppsatta mål? Brinner du för att lösa problem och ge god service inom IT? Då kan det här vara något för dig!

Rollen som IT-tekniker hos oss

Som IT-tekniker hos oss blir du en del av ett kompetent och glatt gäng, med både breda och djupa kunskaper inom IT. I rollen som IT-tekniker ingår både 1:a och 2:a linjens support och du jobbar med felsökning och felavhjälpning i datorer, nätverk och skrivare med mera. Supporten sker via telefon, med hjälp av fjärrstyrning, i vår kundmottagning eller vid behov besök på plats hos någon av kommunens verksamheter.

Din profil

Du beskrivs som en person som tar initiativ och brinner för att lösa andras utmaningar som möjliggör en enklare vardag för hela kommunen. Även om samarbete är ett nyckelord för dig är du också självgående och tar ansvar för din uppgift. I supportrollen kännetecknas ditt bemötande av en ypperlig känsla för service. I det paketet ingår att du är pedagogisk, inlyssnande och tydlig i din kommunikation när du smidigt och professionellt anpassar dig till kundens situation.

Utöver nämnda egenskaper här ovan söker vi nu dig med dokumenterad IT-kompetens med fokus på problemlösning för PC, skrivare, nätverk och Microsoft 365. Du har fullföljd gymnasial utbildning och om du har vidareutbildning, så som KY- eller YH-utbildning med adekvat inriktning är detta meriterande, liksom om du har tidigare yrkeserfarenheter av arbete med ärendehantering och kvalificerad felsökning. Det är även meriterande om du har något av certifikaten Exam MD-100 och Microsoft 365. Det är viktigt att du har en mycket god förmåga att kommunicera både verbalt och skriftligt på svenska. B-körkort är ett krav för tjänsten.

I den här rekryteringen tar vi hänsyn till såväl erfarenhet som kunskap och lägger stor vikt vid den personliga lämpligheten..

Om oss på Digitalt center

Vårt uppdrag innefattar att ge support till alla kommunanställda användare på datorer, skrivare och nätverk. Vi har i dagsläget support på ca 5 500 datorer. Kommunen har standardiserat kring Microsoft-produkter och samtliga datorer kommer att gå över till Windows 11 under året.

Vårt erbjudande och övrig information

Vi erbjuder en tillsvidareanställning på heltid med tillsättning enligt överenskommelse. Hos oss får du utvecklas i din profession tillsammans med kollegor och kommer arbeta utifrån vår arbetsplatskultur som präglas av att vi välkomnar, samarbetar, levererar och tänker nytt! Vill du veta mer om hur det är att arbeta hos oss är du välkommen att kontakta oss eller läs mer på vår hemsida här: https://www.kungsbacka.se/Kommun-och-politik/Sa-har-ar-det-att-jobba-hos-oss/

Intresserad?

Varmt välkommen med din ansökan senast 31 maj 2022.

Vi ser fram emot att läsa din ansökan med CV på svenska. Bifoga även dina för tjänsten relevanta intyg på utbildning, tjänstgöring, certifieringar och liknande.

Vi strävar efter en transparent och inkluderande rekryteringsprocess. Därför kommer du att få svara på ett antal frågor i samband med att du skickar in din ansökan. Svaren på frågorna används som del i urval. Detta innebär att du inte ska bifoga ett personligt brev utan endast ditt CV.

Om oss förvaltningen för Service

Förvaltningen för Service är Kungsbacka kommuns tredje största förvaltning. Service kärnverksamhet är att tillsammans med förvaltningarna utveckla, leverera och samordna all den service som de behöver för att deras kärnverksamhet ska nå framgång och utvecklas. Detta arbete sker i nära samarbeta med de olika förvaltningarna.

Förvaltningen levererar en stor bredd av tjänster inom fastighet, lokalvård, måltid, IT, medborgar- och kundstöd, rekrytering och lönehantering. Att våra förvaltningar uppfattar oss på ett positivt sätt är en grundläggande förutsättning för en framgångsrik verksamhet. För att möta förvaltningars förväntningar är det vår ambition att alltid vara enkla att nå och förstå och att visa engagemang i varje situation.

#LI-KUNGSBACKA

Inför rekryteringsarbetet har Kungsbacka kommun noggrant tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter eller liknande.
Anställningens omfattning
Heltid
Anställningsform
Tillsvidareanställning
Tillträde
Enligt överenskommelse.
Löneform
Individuell lönesättning.
Antal lediga befattningar
2
Sysselsättningsgrad
100%
Ort
Kungsbacka
Län
Hallands län
Referensnummer
2022/429
Publicerat
2022-05-17
Sista ansökningsdag
2022-05-31

Kontakt

Hanna Olsson, enhetschef, 0300-835409
Logga in och ansökTillbaka till listan