Chatta med kommunen

kvinna vid dator som chattar

När kundtjänsthandläggare finns tillgänglig, kommer du kunna klicka upp en chatt med någon av våra samhällsvägledare.

I chatten kan du ställa frågor till samhällsvägledare i kommunens kundcenter som svarar på frågor, guidar dig rätt på vår hemsida eller hänvisar dig vidare. Chatten är öppen vardagar under kundcenters öppettider.

Ser du inte en chattsymbol på sidan kan du istället nå du oss på mejl eller telefon.

Uppge inte känslig information

Innehållet i chatten raderas efter en vecka, men vi ber dig ändå att undvika att skriva in känslig eller sekretessbelagd information i texten.

Regler för chatt

Samhällsvägledaren som du har direktkontakt med är där för att hjälpa dig med ditt ärende och vi ber dig att använda ett vårdat språk. Vi efterfrågar en dialog med god ton och som håller sig till ämnet.

Vi accepterar inte

  • Kommentarer om etnisk tillhörighet, kön, sexuell läggning, politisk eller religiös tillhörighet om de saknar relevans i sammanhanget.
  • Rasistiska, främlingsfientliga eller sexistiska yttranden eller budskap.
  • Kommersiella budskap eller marknadsföring, erbjudanden om pengar eller gåvor.
  • Upphovsrättsligt skyddat material som du själv inte har skapat eller har rättigheterna till.
  • Uppmaningar till brott eller agerande som strider mot svensk lag.
  • Hot, trakasserier eller skvaller.
  • Vi förbehåller oss rätten att avsluta chatten vid överträdelse mot ovanstående regler.