- Startsida
- Företagande och jobb
- Leverantör, upphandling och inköp
- Elektronisk handel för upphandlade leverantörer
Elektronisk handel för upphandlade leverantörer
Här kan du som upphandlad leverantör läsa om vad som händer när du har tecknat avtal med oss och hur du ansluter dig till vår e-handel.
I kommunens e-handelssystem visas varor och tjänster från dig och andra upphandlade leverantörer. Det hjälper oss att hitta avtalade produkter och välja rätt leverantör.
När hela kedjan från beställning till betalning sker elektroniskt kan både köpare och säljare få ett effektivt flöde för beställningar och fakturor.
Förbered dig inför anslutning till e-handel
Innan du ska ansluta dig till e-handeln, kan det vara bra att förbereda dig på olika sätt:
Så ansluter du dig när vi har tecknat avtal
Arbetet med att ansluta dig till e-handeln börjar när upphandlingen är avslutad. Följande steg ingår vanligtvis när du som leverantör ska ansluta dig:
Bra att veta när du ska ansluta dig
Effektivare inköp med e-handel
SFTI har tagit fram en film om e-handel. Filmen fokuserar på beställaren men ger ändå en bild av hur e-handel fungerar i offentlig sektor.
Fakturera oss – så gör du
När du fakturerar oss är det viktigt att du gör det på rätt sätt och anger rätt uppgifter i fakturan. Läs mer om hur du fakturerar oss på sidan Fakturera kommunen.