En plats får sin identitet genom att både blicka bakåt och framåt. Precis som du och jag. Vilka tillgångar har Kungsbacka som gör platsen till den som den är?

Nära naturlyx.

Nämnde vi läget? Då pratar vi inte bara om läget till storstad utan också, eller kanske framför allt, om närheten till naturen. För många är det en stor lyx att kunna doppa fötterna både i salta hav och söta sjöar på samma dag. Fartfyllda utomhussporter eller lugn och ro på en klippa – naturlyx på olika sätt.

Handlingskraft och drivna människor.

Kungsbacka kommun är en av landets mest företagstäta kommuner. Många företag startas varje år och redan i skolåldern gror frön av innovation. Hur kan det komma sig att så många vill starta och driva sitt företag i Kungsbacka? Drivet hos eldsjälar kombinerat med läget gör oss till en sprudlande plats.

En dynamisk plats som inspirerar.

Det är något särskilt med att vara under ständig tillväxt. Här finns alltid plats för nya tankar, nya projekt som tar oss vidare. En plats är inte alltid densamma och ett slott är inte längre bara ett slott. Här finns plats för mer kultur, större visioner och en dynamik som gör platsen levande.