Välkommen till Elof Lindälvs gymnasium

Gymnasieelever som går i en skolkorridor

Elof Lindälvs gymnasium har ett brett utbud av program och erbjuder många möjligheter för dig som elev. Skolans lärare är kunniga och engagerade och tillsammans skapar vi en miljö där alla trivs, utvecklas och får kunskaper för livet. Vi arbetar ofta ämnesintegrerat för att ge dig en helhet i ditt lärande.

Om Elof Lindälvs gymnasium

Elof Lindälvs gymnasium har cirka 1500 elever och ligger centralt i Kungsbacka nära pendeltågsstation och resecentrum. På skolan finns nio nationella program, både yrkesprogram och högskoleförberedande program. Vi har också gymnasial lärlingsutbildning, introduktionsprogram, anpassad gymnasieskola och vuxenutbildning.

Öppet hus

Missade du vårt öppet hus i november? Ingen fara, vi har ett nytt öppet hus onsdagen den 17 januari 2024 klockan 17-19.

Ta chansen att prata med elever och lärare, se våra lokaler och få mer information om våra utbildningar. Du kommer också ha möjlighet att lyssna på när rektorerna presenterar skolan. Varmt välkommen till oss!

Moderna lokaler

Vi är en modern gymnasieskola som satsar mycket på miljön, både när det gäller klassrum och gemensamma utrymmen. Alla program har sin egen hemvist med specialanpassade lokaler. Här har också de flesta av programmets lärare sina arbetsrum.

Upplev vår skola i VR

Nu kan du besöka vår skola och titta på våra lokaler digitalt. Rundturen gör sig bäst med VR-glasögon men fungerar också i webbläsaren. Välkommen!

Digital rundtur Länk till annan webbplats.

Arbetar med elevinflytande

På Elof Lindälvs gymnasium arbetar vi mycket med elevinflytande. För oss är det viktigt att utbildningen inte bara ger dig ämneskunskaper, vi vill också ge dig en bra start för din fortsatta resa genom livet.

FN-skola

Elof Lindälvs gymnasium är en FN-skola. Det innebär att vi är certifierade av FN-förbundet och får stöd i planering av lektionsinnehåll, temadagar, rollspel och andra aktiviteter.

Erasmus+ Ackreditering

Kungsbacka kommuns gymnasieskolor har fram till 2028 beviljats platser inom EU:s program Erasmus+ Ackreditering. Erasmus+ ger elever och lärare på gymnasierna möjlighet till arbetsplatsförlagt lärande, språkutbyte, studiebesök och jobbskuggning inom Europa.

En egen dator

När du börjar i årskurs 1 får du en bärbar dator som du använder i undervisningen. Datorn är ett hjälpmedel både som läromedel, planeringsverktyg, och för presentationer och kommunikation.

Elof Lindälvs gymnasium

Öppettider från och med 7 augusti