Bild på elever i ett restaurangkök

Det finns tre restauranger på Elof Lindälvs gymnasium. Restaurang Lindälv, Elofs hörna och restaurang Olga.

Restaurang Lindälv är vår à la carte-restaurang. Här serverar vi ofta en trerätters lunchmeny. Ibland är restaurangen öppen på kvällen och i december erbjuder vi ofta julbord. Elofs hörna serverar bricklunch. Båda restaurangerna drivs av skolans elever och är öppna för allmänheten. Restaurang Olga är skolans matsal och erbjuder gratis lunch till våra elever.

Restaurang Lindälv

Restaurang Lindälv är restaurangelevernas lektionssal som är öppen för allmänheten. Ni är hjärtligt välkomna in på vår lektion för att avnjuta god mat och service.

Vi serverar oftast trerätters lunch för 155 kronor men även julbord, temamiddagar och några kvällserveringar per år. Håll utkik på hemsidan för information om restaurangens öppetdagar.

Restaurang Lindälv har serverat alla luncher för denna terminen men vi har två kvällserveringar kvar. Torsdagarna i vecka 17 och 18 serveras en fyrarättersmeny för 475 kronor. Det kommer finnas dryckespaket med matchande drycker till maten för 220 kronor för paket med alkohol och 125 kronor för alkoholfritt paket.

Vårmeny på restaurang Lindälv kvällarna 25 april och 2 maj

Amuse Bouche
Potatiscrisp med löjrom, syrad schalottenlök, friterad nässla och smetana

Mousserande vin
Campo Viejo

Mousserande alkoholfritt
Odd Bird spumante

Förrätt
Sousvidebakad kammussla med vit sparris, ramslöksemulsion, rostade hasselnötter och oxalis

Vitt vin
Chablis Louis Robin

Vitt alkoholfritt vin
Barrels & Drums Chardonnay

Varmrätt fisk

Bakad röding med grönärtsskum, amandinepotatis, pepparrot, ärtor och bönor

Vitt vin
Sander Riesling

Vitt alkoholfritt vin
Leitz Eins Zwei Zero

Varmrätt kött
Kalvytterfilé med mandelpotatiscrème, sötsyrlig dillsky och vårens grönsaker

Rött vin
Chateau Pierre de Montignac

Alkoholfritt
Jus Griotte

Dessert
Rabarberconsommé smaksatt med stjärnanis med vit choklad och mascarponemousse, atsinakrasse och pistagecrunch

Mousserande rött dessertvin
Brachetto d Àcqui

Mousserande äppelmust
Jus De Pommes

Vinpaket med alkohol 220 kronor

Vinpaket utan alkohol 125 kronor

Välkomna!

Vår meny hittar du veckovis här i högerkanten.

Tabellen visar öppetdagar i Restaurang Lindälv

Vecka

Torsdag öppnar restaurangen

Fredag öppnar restaurangen

1718.00 Fyrarättersmeny för 475 kronorStängt
1818.00 Fyrarättersmeny för 475 kronorStängt

Vill ni nå oss ber vi er mejla på nedanstående adress eller ringa under telefontiderna.

Mejla oss på boka.elof@outlook.com
Uppge gärna telefonnummer, tid ni önskar komma och eventuella specialkoster vid bordsbokning. (Bordsbokning är giltig efter bekräftelse på mail)

Restaurangtelefon: Ring oss på 0300-83 35 33 på telefontid 09.30-10.30, måndag, tisdag, torsdag och fredag

Välkommen!

Missa inte att vi finns på Facebook Länk till annan webbplats, öppnas i nytt fönster. och Instagram Länk till annan webbplats, öppnas i nytt fönster.

Elofs hörna

Elofs hörna har brickservering och erbjuder lunch för 95 kronor. Elofs hörna har öppet på de onsdagar som visas i menyfältet på hemsidan och då mellan klockan 11.45-13. Se menyrutan här på sidan för information.

Restaurang Lindälv och Elofs Hörna

Elofs Hörna har Öppet på onsdag 11.45-13.00

Restaurang Lindälv är Stängd torsdag och fredag

Elofs Hörna