Vi kan hjälpa dig med dina pengar och ekonomi

Det kan vara svårt att få pengarna att räcka till ibland,

speciellt när det är många räkningar som du ska betala.

Kanske har du lånat pengar och har skulder.

Då kan kommunen hjälpa dig med din ekonomi.

Vi ger hjälp och råd till alla som bor i Kungsbacka

kommun och behöver hjälp med sin ekonomi.

Hjälpen är gratis så du betalar inget för vår hjälp.

Det här kan vi hjälpa dig med

Vi på kommunen kan hjälpa dig med bland annat att

  • göra en budget så att du får kontroll på din och din familjs ekonomi
  • gå igenom dina skulder och se hur du ska kunna betala dem
  • kunna spara pengar för framtiden
  • se över hur mycket pengar du får i pension
  • lära dig mer om ekonomi för en person eller familj
  • se hur mycket pengar du får om du blir sjuk eller skadar dig.

Kontakta oss

Du kan kontakta oss på telefon eller e-post

om du vill ha hjälp eller råd om dina pengar och ekonomi:

telefon: 0300-83 48 48 eller 0300-83 48 51

e-post: anna.bjornor@kungsbacka.se

e-post: joanna.sprang@kungsbacka.se

Andra tips och råd om din ekonomi

Här är några länkar till tips och råd om din ekonomi.

De här sidorna är inte på lättläst svenska.