- Startsida
- Utbildning och barnomsorg
- Synpunkter och klagomål
- Synpunkter och klagomål gymnasieskolan
Synpunkter och klagomål gymnasieskolan
Om du har synpunkter eller klagomål på Kungsbacka kommuns gymnasieskolor vill vi att du framför dessa till oss. Här finns information om hur du gör och hur vi hanterar dina synpunkter.
Så lämnar du synpunkter eller klagomål
1. Prata med personalen på gymnasieskolan
Om du har synpunkter eller klagomål som handlar om elevens situation i gruppen eller klassen kontaktar du i första hand lärare eller mentor.
2. Kontakta rektor
Du kan kontakta rektorn om du inte är nöjd med personalens hantering av dina synpunkter eller om du inte vill kontakta personalen i gymnasieskolan. Rektorn har det övergripande ansvaret för respektive skolenhet och ska se till så att eleverna får det stöd de behöver och fatta beslut om åtgärder.
3. Kontakta gymnasiechef
Du kontaktar gymnasiechefen med större frågor som rektorn inte kan göra något åt eller om du anser att rektorn inte har gjort tillräckligt. Gymnasiechefen är rektorns chef.
Om du inte är nöjd med gymnasiechefens hantering kan du kontakta den centrala förvaltningen för Gymnasium & Arbetsmarknad. Där finns förvaltningschef som är högsta tjänsteperson och chef över gymnasiechefen, samt utvecklingsledare som är sakkunniga i olika frågor.
Kommunens allmänna synpunktshantering
Du kan naturligtvis även använda kommunens allmänna synpunktshantering om du vill klaga eller lämna synpunkter på Gymnasium & Arbetsmarknads verksamheter.
Lämna en synpunkt